Samojezdne samochody Google nie miały do ​​tej pory prawie żadnych wypadków

Google od 6 lat wysyła na ulice swoje autonomiczne samochody. Czas na ocenę śródokresową.

W ciągu ostatnich sześciu lat autonomiczne samochody Google przejechały po drogach prawie 2,8 miliona kilometrów. Około 1,7 miliona kilometrów z tego niezależnie. Chris Urmson, szef programu Google Self-Driving Car Program, sporządza teraz raport okresowy na temat projektu. W związku z tym autonomiczne pojazdy Google uczestniczyły w tym czasie w zaledwie jedenastu drobnych wypadkach. Reflektory były zepsute, ale nikt nigdy nie został ranny.

Urmson podkreśla, że ​​nie raz samochód Google był odpowiedzialny za wypadek. Następnie wyjaśnia, że ​​zderzenia tylne są jedną z najczęstszych przyczyn wypadków w Stanach Zjednoczonych. Pojazd z przodu nie mógł zapobiec uderzeniu. Samojezdny samochód Google został trafiony w siedmiu przypadkach, często podczas oczekiwania przed światłami, ale także na autostradzie.

Kilka razy samochody Google zostały również złapane z boku, ponieważ inne pojazdy ignorowały znaki stopu. Najczęstsze wypadki miały miejsce podczas jazdy po mieście. Każdy wypadek był szczegółowo analizowany przez Google. Najczęstsze wypadki drogowe zdarzają się, ponieważ ludzie za kierownicą są nieostrożni. Tutaj elektronika w samojezdnych samochodach, z ich 360-stopniowym widokiem i stuprocentową uwagą, jest lepsza od ludzi. Najnowsze czujniki potrafią nawet wykrywać i śledzić zbliżające się samochody, rowery i ludzi z dużej odległości.

Na skrzyżowaniach często zdarzają się również wypadki, ponieważ ignorowane są czerwone światła. Urmson wyjaśnia, że ​​samochody Google'a są więc zaprogramowane tak, aby po przełączeniu światła na zielone czekać chwilę i dopiero wtedy odjeżdżały. Elektronika w samochodach Google może również pomóc w uniknięciu wypadków, jeśli inni użytkownicy drogi ponownie nie zastosują się do przepisów i na przykład zjedzą niewłaściwą stroną lub nagle zmienią pas, aby jeszcze złapać zjazd.

„Będziemy nadal pokonywać tysiące mil, aby lepiej zrozumieć częste incydenty, które sprawiają, że wielu z nas nie lubi prowadzić samochodu”, pisze Urmson, obiecując: „Będziemy nadal ciężko pracować, aby stworzyć autonomiczny pojazd, który będzie rozwijał się, obciążenie naszych ramion ”.

  • TAGS

LEAVE A REPLY