Ustawienia pędzli w photoshopie

rysowanie smukłych linii

Temat: Brush - rysowanie smukłych linii

Witam,Painter (np. x3) to zupełnie inna liga w zakresie malowania niż PS.Piotr już nakreślił zasadnicze zastosowanie PS, którego sama nazwa szczególnie początkującym właściwie zamyka cały świat grafiki 2d co niestety jest postrzeganiem krótkowzrocznym.Nie neguje zalet PS i większość korzysta jednocześnie z dobrodziejstw obu programów jednakże w innych zakresach. I tak painter zostanie zasadniczym narzędziem twórczym.A do tworzenia wystarczy choćby używany intuos3 ( wiele takich jest na portalach aukcyjnych w stanie bliskim ideałowi), który można dostać za grosze. Gwarantuję, że ten zestaw (painter + intuos3) wystarczy do tworzenia grafiki na profesjonalnym poziomie, a i ze smukłymi liniami przy dobrym ustawieniu wszystkiego nie powinno być najmniejszego problemu.

Jak zamienić zdjęcia w rysunki za pomocą programu Photoshop

Efekt photo-to-cartoon jest jednym z naszych ulubionych efektów Photoshopa i jest zaskakująco łatwy do osiągnięcia. W tym samouczku pokażemy, jak zamienić zdjęcia w bajki, korzystając z asortymentu filtrów i prostego pędzla.

Filtry, które zamieniają twoje zdjęcia w rysunki lub obrazy, są w Photoshopie od lat. Jednak zawsze były z nimi dwa problemy: po pierwsze, przywykli do śmierci, a po drugie, większość z nich nie jest aż tak przekonująca.

Uzyskanie dobrego wyniku wymaga czegoś więcej niż uderzenia filtru o obraz – zamiast tego musisz łączyć filtry z ręcznie malowanymi pędzlami i innymi umiejętnościami Photoshopa.

Czego się nauczysz

W tym samouczku nauczysz się przekształcać portret w karykaturę rysunkową za pomocą kilku filtrów Photoshopa i malowania za pomocą narzędzia Pędzel.

Zaczniemy od stworzenia szkicu naszego modelu, który obejmuje nietypowe użycie filtra Gaussian Blur. Stąd użyjemy pędzla do barwienia skóry, włosów i ubrań.

Krok 1: Konwertuj na szkic

Otwórz swój startowy obraz – zdjęcia działają najlepiej przy dość prostych kompozycjach. Trafienie Cmd / Ctrl + J aby zduplikować warstwę tła Cmd / Ctrl + Shift + U desaturować nową warstwę.

Po wykonaniu tego, naciśnij Cmd / Ctrl + J ponownie, aby skopiować nową warstwę mono Cmd / Ctrl + I odwrócić dźwięki. Teraz musimy zmienić Tryb mieszania do Kolor Dodge. Nie martw się, jeśli obraz jest prawie całkowicie biały. Następnie przejdź do Filtr> Rozmycie> Rozmycie gaussowskie. Zestaw Promień do 8px i uderz dobrze.

Krok 2: Spraw, by linie były silniejsze

W tej chwili linie nie wyglądają tak, jak byśmy chcieli. Aby temu zaradzić, uderz Cmd / Ctrl + Shift + Alt + E scalić warstwę z poniższą Cmd / Ctrl + J skopiować. Ustaw Tryb mieszania do Zwielokrotniać, następnie skopiuj warstwę trzy razy, aby wzmocnić linie. Zaznacz górną warstwę, Shift + kliknięcie warstwa nad tłem i uderzenie Cmd / Ctrl + E scalić wszystkie warstwy razem z wyjątkiem warstwy tła. Zmień nazwę warstwy Naszkicować.

Krok 3: Oczyść to

Możliwe, że obraz wymaga trochę sprzątania. Aby to zrobić, utwórz nową warstwę, przeciągnij ją poniżej warstwy szkicu, a następnie przejdź do Edycja> Wypełnij warstwę. Zestaw Użyj: biały i uderz dobrze. Następnie zaznacz warstwę Szkic i kliknij ikonę Dodaj maskę warstwy ikona w panelu warstw. Chwyć Narzędzie Pędzel i ustaw kolor na czarny, a następnie pomaluj, aby posprzątać skórę, ubrania i włosy tam, gdzie to konieczne.

Krok 4: Maluj w kolorach

Na zakończenie dodamy trochę koloru, ale jak wiele masz do gustu. Najpierw zmień Tryb mieszania warstwy szkicu do Zwielokrotniać, następnie utwórz nową warstwę i przeciągnij ją poniżej. Chwyć Narzędzie Pędzel i wybierz kolor skóry, a następnie rozpocznij malowanie. Stwórz więcej nowych warstw i pomaluj różne kolory włosów, oczu, ust i cokolwiek innego, czego potrzebujesz. I jesteś skończony.

Ustawienia pędzli w photoshopie

W poprzednim tutorialu pokazałam kilka podstawowych pędzli w Photoshopie, które mają bardzo szerokie zastosowanie i pozwalają na stworzenie praktycznie każdego rodzaju ilustracji. Listę tych brushy znajdziecie tutaj - Najlepsze brushe do digital paintingu - 5 pędzli którymi namalujesz wszystko - Poradnik

Dzisiaj chciałabym bardziej zagłębić się w temat pędzli od strony technicznej i pokazać, jak ustawienia brusha wpływają na wygląd naszego rysunku. W tym celu omówimy dwie najważniejsze opcje: dynamikę kształtu oraz transfer.

Ustawienia pędzla - brush settings w Photoshopie

Okno ustawień pędzla możemy otworzyć klikając Okno -> Pędzel (Window -> Brush).

Po lewej widzimy listę różnych ustawień pędzla z małymi checkboxami, po prawej suwaki do regulowania obecnie wybranego ustawienia, a na dole podgląd śladu pędzla, który "na żywo" pokazuje nam w jaki sposób zmiana ustawień wpłynie na nasz rysunek. Wybierzmy jednak najpierw pędzel, którego ustawienia chcemy modyfikować - po wybraniu narzędzia Pędzel (B) w lewym górnym rogu Photoshopa mamy dostęp do małej strzałki, która rozwija listę zainstalowanych brushy. W tym poradniku pobawimy się pędzlem z zestawu Pędzle Suche dołączonego do każdej wersji Photoshopa, o którym wspomniałam w poprzednim artykule (link we wstępie).

Na początek odznaczyłam wszystkie checkboxy w oknie ustawień pędzla. Jak widać na poniższym obrazku, pędzel w ogóle nie reaguje na nacisk mojego piórka - jego ślad jest jednolity, zupełnie jakbyśmy malowali myszką w Paincie ;) chociaż jest to oczywiście "ustawienie", z którego nikt z nas nie chciałby korzystać, spokojnie da się nim szkicować, a nawet malować. Poniżej szkic stworzony pędzlem z deaktywowanymi wszelkimi ustawieniami nacisku:

Dynamika kształtu - Shape dynamics

Pierwsze ustawienie z listy to dynamika kształtu (Shape Dynamics). Po jego zaznaczeniu pędzel zacznie reagować na nacisk naszego piórka zmianą rozmiaru. Brush który jest ustawiony w ten sposób przydaje się np. do tworzenia czystego lineartu w komiksowych ilustracjach. Przy okazji warto zwrócić uwagę na to, że przy opcji "Sterowanie" widoczna jest rozwijana lista - dopiero wybranie opcji "Nacisk pióra" spowoduje, że pędzel zacznie współpracować z tabletem. Niektóre tablety wykrywają także nachylenie stylusa, co również można wybrać ze wspomnianej listy. Jeśli Twój pędzel kiedyś zacznie zachowywać się w dziwny sposób, sprawdź, czy w tej właśnie rozwijanej liście wybrana jest odpowiednia opcja. Suwak "Minimalna średnia" pozwala ustawić, jak mały stanie się ślad brusha przy lekkim nacisku piórka. Jeśli przesuniemy suwak w prawo, brush będzie mniej (albo prawie wcale) reagował na nacisk i nie uzyskamy cienkich linii - co czasem też może być przydatne. Poniżej znowu widzicie ten sam szkic, co u góry, ale tym razem stworzony brushem z włączoną opcją dynamiki kształtu.

Transfer - Przezroczystość brusha

Szóste od góry ustawienie na liście to Transfer. Sprawia on, że ślad brusha zależnie od nacisku naszego piórka staje się mniej lub bardziej przezroczysty - to znaczy zmienia się jego krycie. Pozwala to na tworzenie gładkich przejść między kolorami na naszym rysunku, czyli blendowanie plam. O tym, jak blendować kolory mówiłam w pierwszym poradniku dla początkujących - Digital painting - Podstawy - Jak blendować kolory?

Transfer przydaje się już na etapie szkicu, gdzie możemy wprowadzić częściowo walor i rysować stopniowo delikatnymi liniami, zamiast "próbować" od razu uzyskać pożądany efekt:

Pod taki szkic można spokojnie nałożyć już kolory, złączyć obie warstwy i malować dalej. Można jednak tworzyć digital art z wyłączonym transferem i daje to ciekawe efekty - praca wygląda na bardziej "rysunkową", uwidaczniają się pociągnięcia naszego pędzla. W takim wypadku trzeba pilnować doboru kolorów, aby nie tworzyć zbyt kontrastowych przejść:

Zdecydowana większość artystów używa jednak jednocześnie ustawienia dynamiki kształtu oraz transferu, co daje najbardziej naturalne efekty i największe możliwości. Poniżej widzicie skończony rysunek, który "wygładziłam" brushem z włączoną zmianą krycia. Dodatkowo włączyłam opcję "podwójny pędzel" (Dual Brush) - pozwala ona zmiksować dwa pędzle naraz. W tym wypadku jako pędzel "dołączany" wybrałam brush z teksturą. Jest to zresztą domyślne ustawienie tego właśnie pędzla z zestawu "pędzle suche".

Brush settings - podsumowanie

Okno ustawień pędzla pozwala nam wycisnąć wszystko, co tylko się da z każdego brusha :) jak już wspominałam wcześniej, na początku nie warto rzucać się w wir ściągania paczek z pędzlami z Internetu, gdyż narzędzia domyślnie dołączone do Photoshopa (a także do innych, alternatywnych programów typu Krita) spokojnie wystarczają do wszystkich naszych potrzeb. Jednym pędzlem możemy stworzyć szkic, lineart, płaskie kolory oraz malarstwo cyfrowe - wystarczy pobawić się ustawieniami i suwakami. Mam nadzieję, że dowiedzieliście się z tego poradnika czegoś ciekawego - zapraszam do sprawdzenia naszego kursu online Digital painting od podstaw :) do usłyszenia!

LEAVE A REPLY