Malowanie produktów w Photoshop -

Cyfrowi malarze, czyli jak zmienić zwykłe zdjęcie w dzieło sztuki

Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cyfrowi-malarze%2C-czyli-jak-zmienic-zwykle-zdjecie-w-dzielo-sztuki,3770,artykul.html

Cel: nauka korzystania z narzędzia Stempel wzorkiem (Pattern Stamp Tool);

wykorzystanie polecenia Zdefiniuj wzorek (Define Pattern) podczas wyboru obrazka źródłowego;

stosowanie efektu wypukłości przy pociągnięciach pędzlem w celu osiągnięcia bardziej realistycznego obrazu.

Aby powięszyć ilustracje kliknij w miniaturkę

01 | przygotowanie obrazka wyjściowego

Przy wyborze tematu, który będziemy malować należy wziąć pod uwagę technikę malarską, którą będziemy symulować. W naszym przypadku będzie to malowanie węglem, a więc wyjdziemy od statycznego zdjęcia jabłka (apple.psd) z małą ilością detali, ukazanego na neutralnym tle.

Zmieniamy kolor tła na CMYK: 0%, 5%, 8%,0%. Wybieramy polecenie Obrazek>Wielkość obszaru roboczego (Image>Canvas Size) i powiększamy szerokość i wysokość o 3 cm, upewniając się, że zakotwiczenie jest wyśrodkowane.

02 | określenie wzoru

Teraz określimy obraz, który wykorzystamy jako źródło dla naszego malunku. Zaznaczamy wszystko – [Ctrl]+[A], z menu wybieramy polecenie Edycja>Zdefiniuj wzorek (Edit>Define Pattern) i zapisujemy go jako apple.

Aby namalować obraz wykorzystamy narzędzie Stempel wzorkiem (Pattern Stamp Tool).

Wybieramy pędzel o nazwie Kreda (Chalk) 44 piksele i w menu Wzorek (Pattern) wybieramy apple. Zaznaczamy Wyrównany (Aligned) oraz Impresjonista (Impressionist) – jest to opcja umożliwiająca symulowanie muśnięć pędzla.

03 | wybór pędzla

Teraz przechodzimy do określenia właściwości pędzla, które wpłyną na wygląd końcowy naszego obrazu. Warto pamiętać, że zmieniając te ustawienia można odtwarzać wszelkie techniki malarskie.

W zakładce Kształt pędzla (Brush Tip Shape) dodajemy Odstępy (Spacing):15%. W

Dynamiki kształtu (Brush shape dynamics) uaktywniamy Nacisk pióra (Pen Pressure) i wybieramy Minimalną Średnicę (Minimum Diameter): 1%, a Wahanie kąta (Angle Jitter): 8%.

04 | wybór pędzla II

W zakładce Tekstura (Texture) ważne jest, aby dobrać odpowiednią teksturę i jej odpowiednie wymiary (minimum 200x200 pikseli). W naszym przypadku wczytujemy tekstury Powierzchnia Artystyczna (Artist Surfaces) i wybieramy Węgiel twardy jasny (Hard charcoal light) z parametrami podanymi powyżej. W Dynamika kolorów (Color dynamics) zmieniamy: Wahanie nasycenia (Saturation Jitter): 5%, Wahanie jasności (Brightness Jitter): 5%, Czystość (Purity): + 5%.

W zakładce Inne Dynamiki (Other dynamics) ustawiamy parametry jak na zrzutce.

05 | zachowanie pędzli

Aby zachować ustawienia narzędzia Stempel wzorkiem (Pattern Stamp Tool) przechodzimy do opcji narzędzia i w bocznym menu wybieramy Nowe ustawienia narzędzia (New Tool Present) i wpisujemy nazwę Chalk medium. W palecie Pędzle określamy Średnicę (Diameter): 20 pikslei i zachowujemy nowe narzędzie jako Chalk light, powtarzamy tę samą czynność ze średnicą 60 pikseli i zachowujemy jako Chalk hard.

06 | rozpoczynamy malowanie

Dodajemy nową Warstwę Wypełnienia: Kolor jednolity (Solid Color); biały z Kryciem (Opacity): 80% i nazywamy ją Weil. Ponad tą warstwą tworzymy nową warstwę Background i zaczynamy po niej malować za pomocą Chalk hard – po tłe i tam gdzie są duże powierzchnie. Tworzymy kolejną warstwę Object i pędzlem Chalk medium malujemy po jabłku. Na koniec tworzymy warstwę o nazwie Details i tym razem pędzlem Chalk lihgt określamy ogonek i pestki oraz wszystkie szczegóły. W razie potrzeby możemy zmieniać wielkość Średnicy pędzla – im jest mniejsza tym więcej szczegółów uzyskamy na naszym obrazie.

07 | nowy kanał

Zaznaczamy trzy ostatnie warstwy i tworzymy z nich Grupę warstw (Group Layers) (dawny Zestaw warstw (Set)) i nazywamy ją Picture. Powielamy tę Grupę i za pomocą skrótu klawiaturowego [Ctrl]+[E] spłaszczamy ją w jedną warstwę – Picture merged.

Wyłączamy warstwę Weil. zaznaczamy wszystko – [Ctrl]+[A] i kopiujemy zawartość wszystkich widocznych warstw [Ctrl]+[Shft]+[C]. Przechodzimy do palety Kanały (Channels) i dodajemy nowy kanał o nazwie Relief, na który wklejamy zawartość selekcji [Ctrl]+[V].

08 | dodanie głębi pociągnięć pędzla

Z wciśniętym klawiszem [Ctrl] klikamy na miniaturę kanału i wczytujemy jego zawartość.

Powracamy na warstwę Picture merged, odwracamy selekcję – [Ctrl]+[Shft]+[I] i stosujemy Filtr>Rendering>Efekty świetlne (Filter>Render>Lighting Effects): Styl (Style): Domyślny (Default). Zmieniamy ustawienia świateł według własnego uznania starając się nie zmienić zbytnio oryginalnych barw obrazu. Wybieramy jako Kanał Tekstury (Texture Channel) kanał Relief i ustawiamy Wysokość (Height): 10.

09 | eksperymenty

Opisane powyżej techniki stanowią podstawę od której można rozpoczynać zagłębianie się w temat odtwarzania technik malarskich. Zachęcam Was do powtarzania tych kroków z wykorzystaniem innych pędzli i tekstur dostępnych w Photoshopie. W szczególności warto spróbować namalować obraz stosując technikę olejną (Pędzle mokre (Wet media Brushes)) lub urzekające akwarele (Pędzle Naturalne 2 (Natural Brushes 2)). Przygotujcie się do nowej roli – prawdziwych “malarzy cyfrowych”.

O autorze:

Andrea Spinazzola

Od 10 lat zajmuje się projektowaniem graficznym i ilustracjami cyfrowymi. Jest Adobe Guru w zakresie Creative Pro i Adobe Certified Export w InDesign CS2. Jego wielką pasją jest odkrywanie moźliwości technicznych oferowanych przez oprogramowania graficzne i ich maksymalne wykorzystywanie.

Artykuł pochodzi z mgazynu .psd 02/2006 (13)

Jak malować w Photoshopie

Coraz częściej zagłębiając się w Photoshop, każdy użytkownik stopniowo odkrywa nowe aspekty i możliwości, które wcześniej nie były dostępne. Dotyczy to również niektórych pozornie banalnych narzędzi. Jednak po pewnym czasie okazuje się, że wszystko nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać na początku. Jednym z tych narzędzi jest pędzel. Początkowo wydaje się, że to narzędzie jest bardzo prymitywne, a jego możliwości i zakres są raczej ograniczone. W rzeczywistości tak nie jest. W tym artykule dowiemy się, jak malować pędzlem w Photoshopie i przyglądamy się jego użyciu. Zacznijmy. Chodźmy!

Uważamy za jedno z najważniejszych narzędzi edytora.

Możesz znaleźć Brush (BrushTool) na pasku narzędzi, do tego można również użyć klawisza skrótu "B". Dwukrotne kliknięcie odpowiedniej ikony spowoduje wyświetlenie wielu narzędzi należących do tej grupy, a mianowicie:

Ołówek;

"Zastąpienie kolorów";

"Wymieszaj pędzel".

Zaczynamy od włączenia odpowiedniego narzędzia

W górnej części okna znajduje się panel parametrów, na którym znajdują się niezbędne ustawienia.

Kliknięcie małej strzałki przeniesie Cię do menu, w którym możesz wykonać następujące czynności:

Wybierz narzędzie Pędzel;

Ustaw wymagany rozmiar;

Ustaw poziom sztywności;

Otwórz ustawienia zaawansowane;

Zapisz ustawione parametry.

Wszystko to jest przydatne w procesie pracy z obrazami.

Jeśli chcesz zmienić rozmiar pędzla, to niekoniecznie musisz przejść do menu. Użyj klawiszy kwadratowych nawiasów ("[" i "]") na klawiaturze. Krok zwiększania lub zmniejszania wynosi 5 pikseli. Aby zmienić poziom sztywności z krokiem 25%, użyj określonych klawiszy, przytrzymując Shift.

Teraz rozważ panel szczotki. Kliknięcie odpowiedniej ikony przeniesie Cię do okna z wieloma ustawieniami, ale nie bój się. Wszystko nie jest tak przerażające, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Klikając na przycisk "Zestawy pędzli", możesz wyświetlić całą bibliotekę narzędzi w tej grupie. Następnie pojawia się "Formularz wydruku ...". Ta sekcja określa średnicę. Za pomocą tej funkcji można ustawić liczbę pikseli pędzla. Zaletą tej metody jest to, że inne ustawienia nie wpływają w jakiś sposób na określoną wartość. Ikona w postaci zaokrąglonej strzałki pozwala przywrócić ustawienie domyślne.

Program zapewnia szeroki zakres możliwości rysowania.

Jak już zrozumiałeś, w akapitach "reflect X" i "reflect Y" wyświetlane jest wrażenie jednej i drugiej projekcji.Parametr "Kąt" umożliwia regulację kąta narzędzia, a w elemencie "Kształt" można zmieniać kształt wewnątrz okręgu. W ustawieniach sztywności i interwałów odpowiednio dostosowuje się siłę docisku i odległość między odciskami.

Następna sekcja to "Dynamics of Form". Tutaj możesz ustawić kąt, kształt i rozmiar, a także minimalną średnicę i kształt. Wszystko to koreluje z parametrami z poprzedniej sekcji. Im wyższa wartość, tym bardziej arbitralne będą ustawienia.

Możesz określić dowolne cechy wymazu.

W "Rozproszeniu" ustaw liczbę i lokalizację wyświetleń. Następnie pojawia się sekcja "Tekstura". Tam odpowiednio możesz ustawić żądaną teksturę pędzla. Zwróć uwagę, że jeśli zaznaczyłeś element "Tekstura każdego wydruku", tekstura zostanie zastosowana osobno dla każdego wydruku. Aby uzyskać odwrotny efekt, odznacz pole. Wartość głębi wpływa na kontrast tekstury i pędzla.

Następny element - "Podwójny pędzel", to skonfigurowane wrażenie dwóch pędzli. W sekcji "Dynamika kolorów" możesz ustawić dwa kolory - główny i tło, a program automatycznie wybierze niezbędne odcienie podczas rysowania.

Dalej są pozycje, które nie mają ustawień.Każde z nich można włączyć / wyłączyć, umieszczając lub usuwając ptaka. Zaznacz żądaną linię w zależności od potrzeb:

Dodaj szum;

Rozmyć krawędzie (efekt akwareli);

Uzyskaj efekt sprayu;

Wygładź krawędzie frędzli;

Chroń teksturę, aby nie zmieniać ustawienia za każdym razem.

Dostosowanie wartości krycia jest bardzo często stosowaną techniką, która pozwala na bardziej lub mniej widoczne uderzenia. Klikając przycisk "Kontrola krycia ciśnienia", możesz osiągnąć ciekawy efekt, działa jednak tylko dla właścicieli tabletów. Ta funkcja umożliwia zmianę krycia w zależności od siły uderzenia w ekran.

Wyświetlany jest dostęp do wyboru tekstury i przycisków funkcyjnych.

Dostosowując ciśnienie, możesz uzyskać efekt ołówka. Im więcej - im bogatszy i trudniejszy, tym mniej - jaśniejszy i bardziej miękki.

Funkcja "Pressure Controls Size" jest również zaprojektowana dla ekranów dotykowych, jak omówiono powyżej. Tylko w tym przypadku im więcej naciskasz na ekranie, tym większy będzie ślad pędzla i na odwrót.

Niektórzy użytkownicy napotykają problem podczas pracy ze szczotkami.Jeśli nie wiesz, dlaczego pędzel nie działa w Photoshopie, najprawdopodobniej sprawa dotyczy trybu nakładki. Zmień ten parametr i będziesz mógł w pełni użyć tego narzędzia ponownie. Problem może wynikać również z warstwy maski. Biała szczotka nie będzie malować na białej masce. Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki.

Teraz będziesz wiedział, jak używać pędzla w Photoshopie. Mając do czynienia ze wszystkimi subtelnościami parametrów, można skuteczniej używać tego narzędzia do rozwiązywania różnych zadań. Napisz w komentarzach, jeśli ten artykuł był dla Ciebie przydatny i podziel się wrażeniami z używania pędzli w Photoshopie z innymi użytkownikami.

Malowanie produktów w Photoshop -

Autor: Grzegorz Róg

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich.

W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich.

W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

LEAVE A REPLY