Te usługi dotyczące sytuacji na drodze są dostępne dla kierowców

Mapy Apple, Mapy Google, TMC, Navteq Traffic / TMCpro, TomTom Traffic, Inrix XD Traffic, Here WeGo — szereg usług dotyczących sytuacji na drodze zapewnia kierowcom precyzyjne informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Przedstawiamy przegląd i wyjaśniamy odpowiednie techniki z zaletami i wadami.

Prawie wszystkie systemy nawigacyjne - wbudowane fabrycznie w samochód, takie jak Audi Connect, BMW ConnectedDrive lub VW Discover Pro, jako samodzielne urządzenie nawigacyjne, takie jak Garmin Nüvicam, jako aplikacja na smartfona, taka jak Apple Maps, Google Maps, TomTom Go Mobile lub Here WeGo, w przeglądarce na komputerze stacjonarnym lub notebooku - może korzystać z różnych źródeł w celu określenia sytuacji na drodze. Przedstawiamy przegląd usług sytuacji drogowej dostępnych dla kierowców. Niektóre usługi, takie jak Google Maps lub Here WeGo, są również dostępne dla użytkowników lokalnego transportu publicznego, rowerzystów, pieszych, taksówkarzy i osób korzystających z samochodów.

TMC - bezpłatne, ale nieprecyzyjne

Klasykiem jest Traffic Message Channel (TMC). Są to dane o sytuacji drogowej, które są przesyłane przez radio VHF. Informacje o sytuacji drogowej TMC pochodzą na przykład z policji i klubów drogowych, a także z komunikatów o korkach. Z reguły te informacje TMC są bezpłatne. Dane TMC są aktualizowane co około 15 minut. Obejmują one głównie obszary metropolitalne.

Wszystkie testy samochodów PC-WELT w skrócie (zdjęcie 1 z 55)

Test: Amazon Alexa działa tak dobrze w siedzeniu Możesz używać Amazon Alexa w siedzeniu. Nawet domowe oświetlenie Hue można obsługiwać z samochodu. Szczegółowy test.

Dane TMC są przesyłane nie tylko drogą radiową, ale również stanowią nieuchronnie dość nieprecyzyjną podstawę wyświetlania informacji o korkach w niedrogich stacjonarnych urządzeniach nawigacyjnych różnych producentów samochodów.

Wiele testowanych przez nas systemów informacyjno-rozrywkowych nadal korzysta z TMC.

Navteq Traffic (dawniej: TMCpro): Płatny i bardziej precyzyjny

Navteq Traffic, obecnie część Here (patrz poniżej) (dawniej TMCpro, która została wycofana z rynku jako marka po przejęciu usługi przez Navteq - usługa początkowo nazywała się Navteq Traffic, zanim przekształciła się w Nokia TUTAJ) jest usługą płatną.

Materiał danych dla TMCpro jest automatycznie rejestrowany przez czujniki danych na mostach autostradowych, pętle czujników na jezdni oraz wybrane pojazdy, w których zainstalowane są urządzenia GPS transmitujące ruch pojazdów ((Floating Car Data).

Navteq Traffic jest zasadniczo dostępny w dwóch wersjach: Usługa jest objęta jednorazową opłatą przy zakupie systemu nawigacyjnego. Nie ma wtedy żadnych dodatkowych kosztów. Ten wariant jest również transmitowany przez radiostację. Wariant, w którym oceniane są dane telefonu komórkowego użytkownika i stosunkowo precyzyjnie mapowany jest ruch, jest jeszcze mocniejszy. Dane są wtedy tak obszerne, że nie można ich już przesyłać drogą radiową, ale przesyłane są przez UMTS, za co konieczna jest miesięczna opłata.

TMCpro jest dokładniejszy niż TMC. Nie jest jednak możliwe dokonywanie tak dokładnych prognoz, jak w przypadku TomTom Traffic, Inrix czy Google Maps Navigation. Często już utknąłeś w korku, gdy nadejdzie ostrzeżenie o korku z TMCpro. Poza autostradami i w centrum miasta TMCpro jest częściowo całkowicie bezwartościowe.

Wielu producentów samochodów używa TMCpro do raportów o korkach we wbudowanych urządzeniach nawigacyjnych.

TomTom Traffic: szybki, dokładny i zazwyczaj bezpłatny

TomTom Traffic (dawniej TomTom HD Traffic – HD oznaczał High Definition) jest prawdopodobnie jedną z najbardziej znanych usług informujących o sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Możesz przeglądać dane o ruchu drogowym z TomTom na urządzeniach nawigacyjnych TomTom, w aplikacjach TomTom na iOS i Androida oraz we wbudowanych systemach informacyjno-rozrywkowych różnych producentów samochodów, takich jak Renault lub Toyota, Alfa Romeo, Daimler, Lexus, Fiat, Lancia , Mazda, Abarth, Kia i Hyundia, a także w modelach VW i Audi oraz w rozwiązaniach modernizacyjnych Android firmy Parrot oraz w przeglądarce na komputerze PC.

TomTom Traffic: tak działają ostrzeżenia TomTom o korkach

Od kwietnia 2018 roku TomTom dostarcza również BMW (i Mini, a także Rolls-Royce) informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. W BMW nazywają się one RTTI i są częścią BMW ConnectedDrive +. W kwietniu 2018 r. BMW po raz pierwszy rozpoczęło testy TomTom Traffic. Na początku października 2018 r. TomTom ogłosił, że faza testowa została zakończona i BMW będzie na stałe wykorzystywać dane TomTom Traffic dla RTTI. Oprócz danych o sytuacji drogowej BMW korzysta również z usług pojazdów elektrycznych (EV) firmy TomTom. Dają one kierowcy nie tylko informację o odległości, jaką może pokonać jego pojazd bez ładowania. Planujesz również najbardziej wydajną trasę do stacji ładowania i bierzesz pod uwagę, czy jest ona odpowiednia dla danego pojazdu i faktycznie dostępna w wymaganym czasie.

Ciekawe: Audi / VW, BMW i Daimler są zaangażowane w Tutaj, a także wykorzystują materiał map z tego miejsca. Ale jeśli chodzi o dane o sytuacji drogowej, niemieccy producenci samochodów polegają na TomTom, a nie na Here.

Ale także Apple Maps, aplikacja nawigacyjna na iPhone'a i iPada, korzysta z danych o sytuacji drogowej TomTom. Użytkownicy Carplay mogą również korzystać z informacji o ruchu drogowym TomTom za pośrednictwem Apple Maps.

Z usługi TomTom Traffic można korzystać bezpłatnie w przeglądarce, a także we wszystkich obecnych urządzeniach nawigacyjnych. Z kolei aplikacja nawigacyjna TomTom, w której dostępna jest również usługa TomTom Traffic, jest dostępna za opłatą i jest dostępna jako model subskrypcji.

Źródła danych TomTom

Dane o ruchu pochodzą z różnych źródeł. Przede wszystkim urządzenia nawigacyjne TomTom zainstalowane w pojazdach z usługami Connected Live dostarczają swoje dane do serwera TomTom Traffic. W wyniku ogłoszonej w lutym 2015 roku współpracy z Grupą Volkswagen baza ta została ponownie znacząco powiększona.

Użytkownik otrzymuje w ten sposób aktualne dane o ruchu drogowym, ale jednocześnie jego urządzenie pomaga również zapewnić, że informacje o ruchu drogowym są jak najdokładniejsze. Aplikacje TomTom przesyłają również swoje dane GPS z iPhone'a lub smartfona z systemem Android do serwera TomTom, który następnie tworzy jeszcze dokładniejszy obraz aktualnej sytuacji na drodze.

Podobnie jak wielu producentów samochodów, Mercedes oferuje również system łączności internetowej, multimediów i telefonii w samochodzie. Rozwiązanie informacyjno-rozrywkowe „Comand Online” oferuje między innymi różne aplikacje, przeglądarkę internetową i bliskie połączenie z urządzeniem nawigacyjnym. Z tego filmu dowiesz się, jak dobrze działa system informacyjno-rozrywkowy.

Ponadto firma TomTom ocenia dane śledzenia z flot pojazdów (pływające dane samochodów) od firmy TomTom i dostawców zewnętrznych w zakresie ruchu. Ponadto pojawiają się informacje o usterce z czujników drogowych. Uwzględniono również klasyczne dane TMC z klubów ruchu drogowego i policji. Wszystko to oznacza, że ​​w przeciwieństwie do TMC, dane TomTom Traffic są nie tylko szybsze i dokładniejsze, ale także obejmują boczne ulice.

Przez długi czas w Niemczech anonimowe dane o ruchu z kilku milionów smartfonów były również uwzględniane w obliczeniach sytuacji na drodze, na których nie zainstalowano aplikacji TomTom. Dostawcy telefonii komórkowej, w tym przypadku Vodafone, zarabiają na dostarczaniu tych danych.

TomTom od dawna nie korzystał z tych ruchomych danych telefonu, przynajmniej w Niemczech, dla TomTom Traffic, ponieważ według TomTom danych GPS z urządzeń nawigacyjnych jest aż nadto. Są jednak regiony, w których nadal używane są ruchome dane telefoniczne. Największą wadą tych danych jest ich niedokładność w porównaniu z sondami GPS (dane z czujników danych na wiaduktach autostradowych i pętli czujników na jezdni oraz z urządzeń GPS w pojazdach).

TomTom również znalazł się w negatywnych nagłówkach w 2011 r. dzięki swoim danym o sytuacji na drogach, kiedy okazało się, że holenderska firma sprzedała te dane holenderskiemu rządowi. Następnie rząd przekazał te dane holenderskiej policji, aby mogła określić najlepsze lokalizacje dla fotoradarów. TomTom to przyznał i żałował tego podejścia. TomTom zaprzestał przesyłania danych: TomTom nie zawierał w swoich warunkach żadnej klauzuli, która zakazywałaby przesyłania danych. Zostało to zmienione po tym przypadku.

Główna aktualizacja TomTom Traffic z kwietnia 2016 r.

Od kwietnia 2016 r. TomTom rozszerza swoją usługę informacji o ruchu drogowym o nowe funkcje: informacje o korkach podczas skręcania

Na niektórych skrzyżowaniach korki dotykają tylko kierowców, którzy chcą skręcić lub jechać prosto. Nowa funkcja rozpoznaje różne sytuacje drogowe na skrzyżowaniach w zależności od planowanego skrętu i umożliwia systemowi nawigacji uwzględnianie tylko korków, które faktycznie wpływają na manewry skrętu na trasie kierowcy.

Dynamiczne komunikaty o ograniczeniu prędkości

Organy odpowiedzialne za kontrolę ruchu posługują się znakami na poboczu lub nad jezdnią, aby dynamicznie regulować ograniczenie prędkości. Dzieje się tak na przykład na autostradzie A9 na północy Monachium, aby zmniejszyć prędkość w ruchliwych porach, aby kierowcy mogli poruszać się bezpieczniej i w stałym natężeniu ruchu. TomTom Traffic bierze pod uwagę te wyświetlacze o zmiennej prędkości na autostradach i pokazuje je kierowcy.

Prognozy zależne od pogody

Ulewny deszcz lub śnieg mogą mieć znaczący wpływ na prędkość ruchu. Po aktualizacji TomTom Traffic wykorzystuje informacje o pogodzie, które uwzględniają również inne czynniki wpływające, takie jak nasilenie i tendencja korka, w celu poprawy informacji o przewidywanym czasie trwania korka i przyszłej prędkości ruchu na drodze.

Obserwacja warunków drogowych po deszczu lub śniegu

Sytuacja na drodze może być jeszcze przez jakiś czas pogorszona po ustaniu opadów śniegu, ale droga jest nadal pokryta śniegiem. TomTom Traffic będzie monitorować obszary, na których występują opóźnienia związane z pogodą, i będzie wyświetlać opóźnienia do czasu przywrócenia normalnego stanu drogi. Gwarantuje to, że takie opóźnienia są brane pod uwagę z uwzględnieniem najlepszej trasy i przewidywanego czasu przybycia.

Większy zasięg

Ponadto Holendrzy rozszerzają swoje usługi dotyczące sytuacji drogowej o Indonezję i Słowenię. Oznacza to, że usługa TomTom Traffic powinna być dostępna w 50 krajach na całym świecie.

Inrix XD Traffic: Płatny, szybki i dokładny

Bezpośrednim konkurentem TomTom Traffic jest Inrix XD Traffic. Inrix dostarcza dane o sytuacji na drogach firmom i osobom prywatnym w 42 krajach na całym świecie.

Inrix XD Traffic pozyskuje informacje o sytuacji na drodze ze smartfonów użytkowników Inrix, ale także z ciężarówek należących do flot pojazdów uczestniczących, z czujników pasa ruchu (z paskami indukcyjnymi) i kamer nadzoru ruchu publicznego. Drogie systemy informacyjno-rozrywkowe Audi Connect i VW Discover Pro z Car-net w Golfie GTD oferowały również możliwość korzystania z informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym Inrix do nawigacji do wiosny 2015 r. – ale potem zostały zastąpione przez TomTom Traffic. Jednak w testowanym wówczas VW Polo informacje o sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym z Inrix nie były jeszcze dostępne.

Aplikację Inrix Traffic na iPhone'a i iPada z systemem iOS 7.1 można pobrać bezpłatnie. W przypadku niektórych funkcji dodatkowych, takich jak badanie cen paliwa, musisz kupić wersję premium za 10,99 euro. W przypadku Androida wersja premium kosztuje 7,49 euro.

Inrix z ParkMe szukają miejsca parkingowego

Inrix kupił również ParkMe we wrześniu 2015 roku. Dzięki aplikacji ParkMe, która jest dostępna bezpłatnie na smartfony z systemem Android, a także na iPhone'y i Windows, możesz wyświetlać wolne miejsca parkingowe w Twojej okolicy. Jednak tylko te od operatorów parkingów, którzy współpracują z ParkMe. I tylko w wybranych miastach takich jak Niemcy w Monachium, Berlinie i Frankfurcie.

Producenci samochodów, którzy używają Inrix w swoich systemach nawigacyjnych, oferują również korzystanie z ParkMe, na przykład Audi i Volkswagen.

Tutaj: bezpłatny i dokładny

Dzięki usłudze Nokia Here Traffic (wcześniej Ovi Maps lub Nokia Maps) firma Nokia miała także usługę informowania o ruchu drogowym, w tym usługę map Here Maps. Pozostało to z Finami przez długi czas po sprzedaży działu smartfonów i telefonów komórkowych Microsoftowi. W tamtym czasie Nokia sprzedawała swoje dane o ruchu drogowym firmie Microsoft nie tylko dla urządzeń z systemem Windows Phone, ale także innym firmom, takim jak Garmin, który wykorzystuje dane o ruchu drogowym Nokia Here w swoich urządzeniach nawigacyjnych, takich jak Nüvicam.

Bawarski producent samochodów wkracza z BMW i3 w erę elektryczną. Rezultatem jest samochód elektryczny z ogromną przyjemnością, innowacyjną technologią, 170-konnym silnikiem elektrycznym i wysoką ceną. Zaczyna się od prawie 35 000 euro. W tym filmie sprawdziliśmy, czy i3 nadaje się jako drugi samochód na co dzień, pomimo swojej wysokiej ceny.

Mapy dla Here Maps pochodzą z Navteqa, który Nokia kupiła w 2007 roku. Wraz z Teleatlas, który jest obecnie częścią TomTom, Navteq był najważniejszym dostawcą precyzyjnych materiałów mapowych do urządzeń nawigacyjnych. Jak wspomniano powyżej, Navteq zapewnia również informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym dla Nokia Here. Jednym z najbardziej znanych nabywców informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym od Navteq jest producent urządzeń nawigacyjnych Garmin, który jest również właścicielem aplikacji nawigacyjnej Navigon. Firma Garmin sprzedaje te informacje o sytuacji drogowej dla swoich urządzeń pod nazwą Garmin Live Traffic.

Tutaj należy do Audi, BMW i Daimlera

Cały serwis mapowy Tutaj od 4 grudnia 2015 roku należy do konsorcjum Audi, BMW i Daimler.

Mapy Here są obecnie oparte na około 80 000 źródeł. Obejmuje to statyczne dane 3D, które tutaj zbiera z własną flotą pojazdów, a także dane dynamiczne. Każdego dnia Here wzbogaca swoją platformę o miliardy danych o przepływie ruchu i innych danych dynamicznych, generowanych przez urządzenia sieciowe i czujniki pojazdów w sieci.

Szczegółowy raport z testu Here WeGo Aby zrobić kolejny krok w rozwoju map w czasie rzeczywistym, tutaj zbadamy możliwość integracji zanonimizowanych danych z pojazdów połączonych w sieć z Audi, BMW i Daimler. W najbliższych miesiącach mają się także odbyć rozmowy z innymi firmami. Wzbogacenie platformy Here o dane z jak największej liczby źródeł ma na celu dalsze przyspieszenie rozwoju kolejnej generacji map. Mapy te są kluczowym elementem automatyzacji jazdy. Każdy klient firmy Here z branży motoryzacyjnej może z niej skorzystać, co obiecuje Here, która nadal istnieje jako niezależna firma.

Audi zainstalowało w nowym TT nie tylko system Audi MMI Navigation plus system informacyjno-rozrywkowy, ale także ogromny 12,3-calowy wyświetlacz bezpośrednio za kierownicą. Wszystkie wyświetlacze, takie jak prędkościomierz, obrotomierz i tym podobne, są całkowicie cyfrowe. Chip Nvidia Tegra 3 zapewnia niezbędną moc obliczeniową. W tym filmie sprawdziliśmy, jak dobrze działa system.

Jak podkreślają Audi, BMW i Daimler, cztery na pięć nowych pojazdów ze zintegrowanymi systemami nawigacyjnymi sprzedawanych w Europie i Ameryce Północnej mają na pokładzie mapy Here. W przyszłości, dzięki tym mapom, pojazdy powinny być w stanie na przykład wyglądać za rogiem, a tym samym być w stanie na wczesnym etapie rozpoznawać niebezpieczne miejsca na ulicach, aby odpowiednio dostosować własne zachowanie podczas jazdy i przygotować kierowca do sytuacji.

Tutaj aplikacja WeGo prowadzi samochody, transport publiczny, rowerzystów i pieszych

Z Tutaj możesz korzystać nie tylko w przeglądarce na komputerze PC, ale także jako aplikacja na iOS i Androida. Od 27 lipca 2016 r. ta aplikacja na smartfony nie nosi już nazwy Here Maps, ale Here WeGo. Poza tą niezbyt oryginalną zmianą nazwy, Here WeGo nawiguje teraz nie tylko dla kierowców, ale także rowerzystów i pieszych. Aplikacja pokazuje również lokalne połączenia komunikacyjne do miejsca docelowego, w tym godziny odjazdów. Aplikacja może również organizować przejazdy taksówką i współdzielenie samochodów z Car2Go w wybranych miastach. Oczekiwana cena i czas oczekiwania są wyświetlane dla taksówek.

Do największych zalet Here WeGo (Here Maps) należą informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz możliwość pobrania całego materiału mapowego na smartfona. Oznacza to, że możesz nawigować w podróży bez połączenia komórkowego. Dostępne są również szczegółowe instrukcje głosowe, a przeglądowa mapa całej trasy może być wyświetlana jednym dotknięciem palca podczas jazdy.

Z drugiej strony w systemie Windows 10 Mobile aplikacja karty Here nie będzie działać od 30 czerwca. Użytkownicy Windows Phone 8 mogą nadal korzystać tutaj, ale nie otrzymują już żadnych nowych funkcji ani nowych kart.

Zadzwoń do kontaktu z książki telefonicznej za pomocą sterowania głosowego, wyszukaj najbliższą restaurację w Internecie i pozwól, aby urządzenie nawigacyjne poprowadziło Cię prosto tam. BMW oferuje te i inne aplikacje online pod nazwą ConnectedDrive. W nowym BMW 740d xDrive sprawdziliśmy, jak dobre są poszczególne funkcje i ich wzajemne połączenie.

Mapy Google z ruchem w czasie rzeczywistym: bezpłatne i dokładne

Konkurencyjny Google Maps (wcześniej Google Maps Navigation) już dawno stał się czołowym psem wśród rozwiązań nawigacyjnych na komputery i urządzenia mobilne. Standard, z którym wszyscy konkurenci muszą się mierzyć.

Mapy Google oferują dokładne informacje o ruchu drogowym (Google Live Traffic), które w międzyczasie nie tylko dość dokładnie pokazują ruch w obszarach metropolitalnych i na autostradach, ale także dość szybko ostrzegają o korkach drogowych wraz z rosnącym rozprzestrzenianiem się smartfonów z Androidem w płaska wieś.

W bardzo słabo zaludnionych lub odległych regionach, takich jak np. Las Bawarski, dane o ruchu drogowym z Map Google w niektórych miejscach nie wyglądają tak dobrze; Google może nie być w stanie dostarczyć tutaj wystarczających informacji. Ale większość korków i przeszkód jest już na autostradach iw dużych miastach. Pod tym względem dane o sytuacji drogowej z Google Maps powinny być całkowicie wystarczające dla wielu kierowców, zwłaszcza że są one całkowicie bezpłatne.

Możliwe jest korzystanie z map w aplikacji offline

Jeśli nie korzystasz z Google Maps na swoim komputerze, ale jako aplikację na smartfonie, przez długi czas miałeś problem z tym, że musiałeś stale pobierać materiał mapowy podczas jazdy. Ale to się zmieniło dawno temu: aplikacja Google Maps oferuje teraz również możliwość pobrania na smartfona materiału mapowego dla określonego obszaru. Dzięki temu nie musisz ciągle pobierać map podczas jazdy i nie musisz mieć dobrego połączenia komórkowego podczas jazdy. Ponadto Mapy Google nie obciążają miesięcznego natężenia ruchu w ramach umowy na telefon komórkowy i nie ponoszą żadnych kosztów roamingu w krajach spoza UE. Wada: Oczywiście przed rozpoczęciem podróży musisz wiedzieć, dokąd zmierzasz. Ponieważ kiedy jesteś poza domem, możesz korzystać tylko z map offline, które wcześniej pobrałeś z sieci WLAN w domu. Ostatnio jako uzupełnienie pojawił się również tryb „tylko WLAN”.

Całkowitą nowością w Mapach Google jest bardziej przejrzyste wyświetlanie „Moich miejsc” oraz integracja usług taksówkowych z obliczaniem trasy.

Android Auto w teście: funkcje, aplikacje, dostawcy

Mapy Google powinny być obecnie rozwiązaniem nawigacyjnym o najlepszym stosunku ceny do wydajności dla smartfonów i tabletów z systemem Android. Mapy Google są również używane w Android Auto i Mirrorlink, dwóch interfejsach informacyjno-rozrywkowych dla samochodów. Istnieją również Mapy Google dla iPhone'ów, w których Mapy Google konkurują z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym bezpośrednio z aplikacją Mapy Apple i TomTom Traffic Info (patrz poniżej). Jednak w przypadku Carplay Mapy Google nie są dostępne.

Wskazówka: korzystaj z Apple iOS i Google Android w samochodzie - dzięki Carplay i Android Auto

Ale skąd Mapy Google czerpią informacje?

Na potrzeby sytuacji na drodze Google rejestruje ruchy pojazdów za pomocą smartfonów z systemem Android lub tabletów z systemem Android. Właściciele urządzeń z Androidem muszą mieć aktywowaną funkcję GPS w swoim Androidzie, korzystać z Google Maps, wyświetlać swoją lokalizację w Google Maps i przesyłać te dane o położeniu.

Mapy Google wysyłają dane o lokalizacji Androida anonimowo na serwer Google — z dowolnego miejsca na ziemi. Służy do obliczania szybkości poruszania się właściciela smartfona z systemem Android. Informacje te są następnie porównywane z informacjami z wielu, wielu innych smartfonów, które również przesyłają swoje dane lokalizacyjne. W ten sposób tworzy się mniej lub bardziej realistyczny obraz sytuacji na drodze, który można wyświetlić w Mapach Google po wybraniu warstwy „Ruch drogowy”. W zależności od sytuacji na drodze / natężenia ruchu, Mapy Google oznaczają trasę różnymi kolorami, a odcinki pokolorowane na czerwono oznaczają korki.

Oczywiście skuteczność tego systemu zależy od liczby uczestniczących użytkowników Androida. W USA, gdzie Mapy Google zaczęły działać znacznie wcześniej niż w Niemczech, informacje o ruchu drogowym były przez długi czas bardziej precyzyjne i wyczerpujące niż w Niemczech. Wraz z wielkim sukcesem Androida i powszechnym wykorzystaniem smartfonów z Androidem, dane Google o ruchu drogowym w Niemczech stawały się coraz dokładniejsze i dostępne dla coraz większej liczby ulic.

W naszym konkretnym przypadku testowym późnym popołudniem na A9 z Monachium w kierunku węzła autostradowego Hallertau, Google był w stanie dość trafnie odwzorować sytuację na drodze - oczywiście kilku innych właścicieli smartfonów z Androidem stało ze mną w codziennym korku na autostrada pod koniec dnia...

Dzięki tym informacjom o ruchu drogowym i Mapom Google smartfon z funkcją GPS można zmienić w potężne urządzenie nawigacyjne.

Jednak bezpłatne Mapy Google mają jeden haczyk: każdy użytkownik dostarcza ośmiornicy danych dokładne dane o pozycji. Powinny one być anonimowe, jak obiecuje Google. Ale mimo to jeden lub drugi użytkownik może mieć złe przeczucia.

Aplikacja Mapy od Apple - z TomTom Traffic To, co Google może zrobić, jesteśmy w stanie zrobić od dłuższego czasu, pomyśleliśmy o Apple i uruchomiliśmy własną aplikację mapową w 2012 roku na iOS 6. Mapy Google, które do tej pory służyły jako aplikacja mapowa w systemie iOS, zostały po raz pierwszy uruchomione przez Apple z iPhone'a; Mapy Google można jednak zainstalować jako aplikację z App Store. Apple szybko zyskał głośny śmiech, kpiny i pogardę, ponieważ aplikacja mapowa Apple była początkowo pełna błędów, a Tim Cook nawet przeprosił za bankructwo wśród klientów Apple. Ale Apple nadal konsekwentnie ulepszał swoje rozwiązanie w zakresie map i nawigacji. Jest teraz naprawdę dobry i podobnie jak Google Maps oferuje również dane o sytuacji na drodze z dynamicznym unikaniem korków. I są zadziwiająco dokładne. Apple nie tylko wykorzystuje dane o ruchu z iPhone'ów do wyświetlania sytuacji na drodze - tak jak Google robi z danymi o ruchu Androida dla Google Maps, ale także uwzględnia sprawdzone dane o ruchu drogowym TomTom w prognozie korków. To sprawia, że ​​aplikacja map firmy Apple doskonale nadaje się do precyzyjnej nawigacji i sprawia, że ​​zainstalowane na stałe, drogie urządzenie nawigacyjne staje się zbędne w samochodzie z Carplay. Bardzo dobrym tego przykładem jest Seat Ibiza Connect z Apple Carplay.

Nawiasem mówiąc, materiał mapowy do map Apple pochodzi nie tylko od TomTom, ale od różnych dostawców. Wraz z premierą iOS 13 jesienią 2019 r. Apple ponownie znacząco zrewiduje swoją aplikację map.

  • TAGS

LEAVE A REPLY