Powstaje pierwszych 150 samochodów Google

Autonomiczny samochód Google przybiera coraz bardziej konkretne formy. Teraz Google ogłosiło, kto wyprodukuje dla Google pierwsze 150 egzemplarzy samojezdnego samochodu w kształcie jajka i kiedy samochód Google będzie rzeczywiście dostępny. W projekt zaangażowane są ZF Lenksysteme, Continental i Bosch.

Za pięć lat Google chce, aby jego autonomiczny samochód był gotowy na rynek. Tak powiedział Chris Urmson, szef Google’s Self-Driving Car Project, w wywiadzie dla Detroit Free Press. Firma Roush z okolic Detroit ma wyprodukować pierwsze 150 egzemplarzy. Roush to amerykański producent pojazdów, który specjalizuje się m.in. w tuningu samochodów o wysokich osiągach.

Google planuje na wiosnę przetestować samochody Google produkowane przez firmę Roush na drogach publicznych w północnej Kalifornii. Gigant wyszukiwarek nie boi się przeszkód prawnych w korzystaniu z autonomicznego samochodu Google, ponieważ niektóre stany USA, takie jak Nevada, Floryda i Kalifornia, już dopuszczają pojazdy autonomiczne na drogach publicznych. Zanim jednak to nastąpi, Google przetestuje autonomiczny samochód na swoim torze testowym w zróżnicowanym terenie i w różnych sytuacjach. Z symulowanymi światłami drogowymi, placami budowy i rowerzystami.

Fakt, że Google będzie produkował swój ultranowoczesny samochód autonomiczny w starej samochodowej metropolii Detroit, ze wszystkich miejsc, powinien oczywiście być również symbolem. Ponieważ Detroit jest mocno dotknięty kryzysem amerykańskich gigantów motoryzacyjnych. Swoim wyborem lokalizacji Google chce jednak pokazać, że innowacje są nie tylko w Dolinie Krzemowej, gdzie znajduje się m.in. Google.

Dzięki samojezdnemu „jajkowi Google” projekt Google „samojeżdżący samochód” wkracza w kolejną fazę. Ponieważ do tej pory Google używał już gotowych samochodów, takich jak Toyota Prius lub różne modele Lexusa, do swoich eksperymentów i wyposażył je w specjalną technologię, taką jak ogromny lidar na dachu.

Setki techników pracuje nad projektem w Kalifornii i Detroit. Oprócz Roush, Google współpracuje również z RCO, ZF Lenksysteme, Continental, Bosch, Frimo, LG Electronics, Prefix i innymi firmami nad swoim projektem samochodowym. ZF Lenksysteme, Continental i Bosch mają duże doświadczenie z technologią czujników i autonomicznie jeżdżącymi samochodami, w końcu współpracują również z uznanymi producentami, takimi jak Audi, BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen.

Lepiej nie czarnego gigantycznego SUV-a

Urmson podał również wyjaśnienie dziwnego kształtu samochodu Google. Powinien wyglądać świadomie przyjaźnie i nieszkodliwie. Bo kiedy po raz pierwszy odkrywasz autonomiczny samochód w swojej okolicy, na pewno nie chcesz, żeby wyglądał jak wielki czarny SUV, podejrzewa Urmson. Zabawny kształt powinien zatem zwiększyć akceptację wśród widzów.

Urmson po raz kolejny podkreślił cel Google: celem jest, aby pojazd dotarł do dowolnego miejsca za naciśnięciem przycisku. I nie potrzebujesz kierownicy, pedału hamulca czy gazu, ponieważ oprogramowanie wraz z czujnikami przejmuje jazdę całkowicie niezależnie.

  • TAGS

LEAVE A REPLY